محل تولد:علی آباد کتول
تحصیلات: دانش آموخته ی علوم اجتماعی
سوابق فرهنگی هنری و آموزشی :
ارائه مشاوره تخصصی به دانش آموزان علوم انسانی با تمرکز بر انگیزش، مهارت‌های مطالعه و تحلیل دروس
دارنده گواهینامه معتبر قرآنی از سازمان دارالقرآن
دارنده رتبه در ساخت سازه‌های خلاقیت
فعال در حوزه‌های فرهنگی و هنری و دارنده لوح سپاس از جانب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان
سابقه فعالیت میدانی و خبرنگاری در خبرگزاری پانا
دارنده جواز انتشار محتوای بازنشری و فرهنگی در فضای مجازی

الهه چوری

دارنده رتبه اول شهرستانی در مسابقات سرود
دارنده جواز آموزش و پژوهشگری قرآن کریم
عضو فعال بسیج ومسئول آموزش و فضای مجازی در پایگاه خواهران

فلسفه من در مشاوره تحصیلی:
من مشاوره را صرفاً برنامه‌ریزی نمی‌دانم بلکه فرایند بیدارسازی قدرت درونی دانش آموز برای غلبه بر ترس‌ها و شکست‌ها می‌دانم در مشاوره‌های خود تلاش کردم به دانش آموزانم« چرا» و «چگونه» را بیاموزم نه فقط چرا

مدل مشاوره ای کار آمد:
سه لایه وبومی شده
لایه اول: بازسازی اعتماد به نفس و انگیزه درونی لایه دوم: طراحی برنامه شخصی سازی شده بر اساس تیپ شخصیتی و منابع در دسترس لایه سوم: آموزش روش‌های مطالعه علمی مرور هدفمند و تست زنی تحلیلی

استاد الهه چوری

روش های خلاقانه و کار آمد برای یادگیری:

چالش‌های مطالعاتی روزانه و هفتگی
ساخت نقشه‌های ذهنی جدول‌های مقایسه‌ای و رمزگذاری برای حفظ بهتر
استفاده از ابزارهایی مانند دفترچه انگیزشی
سیستم خودارزیابی و چک لیست‌های روزانه برای پیگیری پیشرفت تحصیلی

الهه چوری مشاور

نکات علمی و تجربی برای موفقیت در دروس چالشی کنکور:
فنون:
توصیه‌ام همیشه تقسیم کردن مطالب به بخش‌های تخصصی بوده: آرایه/ قرابت/ عروض و قافیه/ تاریخ ادبیات همراه با تست موضوعی و نکات پرتکرار
فلسفه و منطق :
با نقشه ذهنی، مقایسه نموداری و رمزگذاری مفاهیم این دو درس شک و تحلیلی را می‌توان به زبانی قابل فهم و دلنشین تبدیل کرد.

جامعه شناسی : پیوند زدن مفاهیم زندگی روزمره و مثال‌های اجتماعی از زندگی واقعی باعث افزایش در یادگیری و کاهش نیاز به حفظ کردن می‌شود .

ریاضی و آمار با ساختاردهی آموزشی بر اساس مرین تدریجی تقویت اعتماد آموزش علمی و کاربردی می‌توان ترس را در ذهن بسیاری از دانش‌آموزان حذف کرد

عربی:
رویکرد سه مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنم ۱. ترجمه هدفمند + کلمات کلیدی ۲. قواعد با روش ساده‌سازی ۳. تمرین تست‌های ترکیبی با تحلیل خط به خط
تجربه‌های انگیزشی از فعالیت در مناطق محروم:
اشک‌هایی را دیدم که فقط برای نداشتن دفتر و کتاب بوده‌اند
دانش آموزانی را مشاوره دادم که اولین بار اسم کنکور را از زبان من شنیدند
افتخارم این است که در جایی که نه نور کلاس بود نه تخته وایت برد انگیزه ساختم
و امروز همان‌ها در دانشگاه‌های معتبری درس می‌خوانند…
پس: {اگر باور باشد مسیر ساخته می‌شود}