سابقه تحصیلی
- تحصیلات متوسطه و پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک در دبیرستان استعدادهای درخشان کرمان با معدل 17.5.
- سطح 2حوزوی و سابقه ی تحصیل حدود2 سال در جامعه الزهرای قم به صورت حضوری با معدل 17.78
- ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه پیام نور قم با معدل 17.16
- دانشجوی سال ششم مطالعات زنان گرایش حقوق خانواده از دانشگاه ادیان و مذاهب قم.
- دانشجوی دکترای مطالعات زنان گرایش حقوق خانواده و دبیر رسمی آموزش و پرورش

سوابق کاری و فرهنگی
- دبیر رسمی آموزش و پرورش در مقاطع ابتدایی و ریاضی متوسطه اول با سابقه 12 سال
- فرمانده پایگاه بسیج ام ابیها واقع در شهرستان کهنوج
- مربی پرورشی در دبیرستان سما وابسته به دانشگاه آزاد کرمان
- سابقه تدریس دین و زندگی متوسطه در دبیرستان
- تدریس ریاضیات به صورت کلاسهای خصوصی و عمومی از پایه سوم تا نهم در کانونهای ریاضیات
- تدریس ریاضی و چرتکه در موسسات و آموزشگاههای سمنان و گرگان
- بسیجی فعال و سرگروه و مربی حلقات صالحین در مدارس.پایگاهها و دانشگاهها.
- تدریس فقه و اصول در دانشگاه آزاد داریون فارس
- گزینش تیپ امام جعفر صادق در قم
- سابقه ی تبلیغ و سخنرانی و برگزاری جلسات آموزشی تربیتی
- مبلغ طرح امین و کارشناس مذهبی
- برگزاری کارگاههای آموزشی خانواده و تربیت فرزند از طرف سازمان تبلیغات اسلامی.
- برگزاری گفتمانهای دینی با موضوعات مختلف در دبیرستانهای سمنان
- نویسنده ی برنامه رادیویی به مدت یکسال و نیم و همکاری در بخش اداری صداو سیمای بندررعباس به مدت یکسال و نیم
- مبلغ و مشاور از طرف سازمان تبلیغات اسلامی در موسسه فاطمیه و آبشار عاطفه ها واقع در سمنان
- ارائه ی خدمات مشاوره ای در مرکز مشاوره ی آرامش وابسته به نیروی انتظامی در حیطه ی تخصصی خانواده.
- مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی . همکاری با موسسه قلم چی و هم کنکوری
- ارایه خدمات مشاوره ای در امامزاده علی بن جعفر و همچنین درجوار بقعه شریف امامزاده یحیی سمنان
- همکاری با مرکز پژوهشهای صدا و سیمای قم و نویسنده ی حدود 15مقاله ی مناسبتی در مجله ی گلبرگ و همچنین 5 مقاله در سایر نشریات علمی
- نویسنده کتاب استراتژی های موثر برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان
- مشاور و سخنران در دانشگاه و پایگاههای بسیج و اعزام از طرف بسیج دانشگاه و جامعه ی زنان.
- مدرس خصوصی ریاضی زبان و عربی از پایه ی سوم تا نهم
- گذراندن دوره های مختلف آموزشی در رابطه با ارایه خدمات مشاوره ای و تبلیغی با هدف تحکیم خانواده که معمولا از طرف سپاه و بعضا حوزه های علمیه خواهران برگزار میشده.

استراتژیهای تخصصی برای موفقیت در کنکور علوم انسانی
کنکور سراسری در هر رشتهای به مثابه یک ماراتن فکری است، اما کنکور رشته علوم انسانی ویژگیهای منحصربهفرد و پیچیدهای دارد که آن را از سایر رشتهها متمایز میکند. این کنکور، تنها آزمون محفوظات نیست؛ بلکه آزمونی است برای سنجش تحلیل، درک عمیق مفاهیم، قدرت استدلال و توانایی ایجاد ارتباط بین دانش گستردهای از حوزههای مختلف علوم انسانی. موفقیت در این مسیر، مستلزم عبور از نگرش سنتی “حفظ کردن” و حرکت به سمت رویکردی “تحلیلمحور” است.
چالش اصلی کنکور انسانی: حجم بالا و ماهیت مفهومی
مهمترین ویژگی کنکور انسانی که هم چالش و هم فرصت محسوب میشود، دوگانگی بین حجم و مفهوم است.
* حجم بالا: داوطلب با منابع متعدد و پرحجمی روبرو است؛ از تاریخ ادبیات و جغرافیا گرفته تا فلسفه، منطق و اقتصاد. این حجم میتواند daunting (ترسناک) باشد.
* ماهیت مفهومی: برخلاف تصور عام، اکثر دروس انسانی، به ویژه دروس اصلی، کاملاً مفهومی شدهاند. سؤالات کنکور دیگر از текobook کتاب درسی عیناً طرح نمیشوند، بلکه نیازمند آن هستند که داوطلب مفهوم را درک کرده و بتواند آن را در قالب یک سناریوی جدید یا یک مسئله به کار ببندد.
کلید موفقیت، یافتن تعادل بین این دو است: مدیریت هوشمندانه حجم با استفاده از تکنیکهای صحیح مطالعه و در عین حال، تعمیق یادگیری برای درک مفاهیم پایه.
تحلیل دروس تخصصی و راهبردهای مطالعه آنها
هر درس در کنکور انسانی زبان و منطق خاص خود را دارد و باید با استراتژی متناسب با آن مطالعه شود.
۱. فلسفه و منطق: از ترس تا تسلط
این دو درس اغلب برای داوطلبان چالشبرانگیزترین دروس هستند. دلیل آن زبان تخصصی، مفاهیم انتزاعی و زنجیرهای بودن مطالب است.
راهبرد: هرگز این دروس را حفظ نکنید. سعی کنید برای هر مفهوم (مثل قیاس استثنایی در منطق یا فلسفهٔ افلاطون) داستان سرایی ذهنی کنید یا آن را با مثالهای ملموس از زندگی روزمره مرتبط سازید. نقشههای ذهنی (Mind Maps) برای نشان دادن ارتباط بین فلاسفه یا مباحث منطق بسیار کارآمد هستند. تستزنی در این دروس حیاتی است؛ زیرا شما را با نحوهٔ به کارگیری مفاهیم در قالب سؤالات پیچیده آشنامیکند.
۲. اقتصاد: ترکیب تئوری و عدد
اقتصاد به دو بخش تئوری (مثل عرضه و تقاضا) و محاسباتی (مانند تولید ملی و شاخص قیمت) تقسیم میشود.
راهبرد: برای بخش تئوری، درک کامل مکانیزمها (مثل تأثیر مالیات بر منحنی عرضه) ضروری است. برای بخش محاسباتی، باید فرمولها را نه با حفظ، بلکه با درک روند استخراج آنها یاد بگیرید و با حل تمرینات متنوع به تسلط برسید. نمودارها در اقتصاد از اهمیت فوقالعادهای برخوردارند؛ رسم کردن مکرر نمودارها و تحلیل تغییرات آنها را در برنامه خود قرار دهید.
۳. روانشناسی: پیوند نظریه و مثال
مطالب روانشناسی به ظاهر ساده و قابل حفظ کردن به نظر میرسند، اما سؤالات کنکور به سمت شناسایی مفهوم در مثال پیش رفتهاند.
راهبرد: پس از مطالعه هر نظریه (مثل شرطی سازی کلاسیک پاولف)، به دنبال چندین مثال مختلف برای آن در کتابهای کمک آموزشی یا حتی در رفتارهای اطرافیان خود باشید. این کار به تثبیت مفهوم و توانایی تشخیص آن در تستها کمک شایانی میکند.
۴. جامعهشناسی: درک شبکه مفاهیم
مفاهیم جامعهشناسی (مثل کنش اجتماعی، نهادها، аноми (نابههنجاری)) به شدت به هم مرتبط هستند.
راهبرد: مطالعه این درس به صورت فصلبهفصل و مجزا اشتباه است. باید یک نقشه کلی از تمام مباحث کتاب در ذهن داشته باشید و بدانید هر مفهوم جدید چگونه به مفاهیم قبلی پیوند میخورد. توجه به نظریهپردازان و تقابل آرای آنان (مثل دورکیم و مارکس) نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
۵. تاریخ و جغرافیا: مدیریت حجم با تکنیکهای خلاقانه
این دو درس به دلیل حجم بالای مطالب حفظی معروف هستند، اما حتی اینجا هم میتوان از خلاقیت استفاده کرد.
راهبرد تاریخ: به جای حفظ dry dry (خشک) تاریخها، داستانسرایی کنید. وقایع تاریخی را به صورت یک روایت پیوسته و علت و معلولی بخوانید. استفاده از خط زمان (Timeline) برای مرتب کردن اتفاقات و ایجاد ارتباط بین رویدادهای داخلی و جهانی بسیار مفید است.
راهبرد جغرافیا: در جغرافیا، نقشه خوانی paramount (حیاتی) است. موقعیت مکانی کشورها، استانها، شهرها، رودها و کوهها باید به صورت تصویری در حافظه شما ثبت شود. از نقشههای خام استفاده کنید و مکرراً locations (موقعیتها) را روی آن علامت بزنید. برای مباحث مفهومیتر مانند جغرافیای گردشگری یا ناحیهای، درک تأثیر متقابل انسان و محیط کلید موفقیت است.
۶. ادبیات تخصصی: تحلیل متن و تاریخ ادبیات
این بخش هم به دانش (تاریخ ادبیات) و هم به مهارت (درک و تحلیل متن) نیاز دارد.
راهبرد: برای تاریخ ادبیات، تکنیک دستهبندی بر اساس دورههای تاریخی (سبک خراسانی، عراقی و…) و ویژگیهای هر دوره و شاعران برجسته آن مؤثر است. برای تحلیل متن، باید به طور مکرر بر روی متون نظم و نثر کهن کار کنید و خود را با آرایههای ادبی و مفاهیم بلاغی در بافت متن آشنا سازید. تستزنی در این بخش بسیار تعیین کننده است.

نقش محوری مشاوره و برنامهریزی
دستیابی به تعادل بین این حجم از دروس بدون یک برنامهریزی استراتژیک و منعطف غیرممکن است. یک برنامه خوب:
- شخصیسازی شده است و بر اساس نقاط قوت و ضعف فردی طراحی میشود.
- واقعبینانه است و زمان استراحت و جبران عقبافتادگی را در نظر میگیرد.
- دورههای مرور منظم را در بازههای زمانی مشخص (طبق فراموشی ابینگهاوس) پیشبینی میکند.
سخن پایانی: انسانیِ تحلیلی
کنکور انسانی امروز، به دنبال دانشآموزانی است که ذهن پرسشگر و تحلیلگر دارند. کسانی که میتوانند بین فلسفهٔ یونان باستان و اندیشههای مدرن ارتباط برقرار کنند، تأثیر یک سیاست اقتصادی را بر جامعه تحلیل کنند و ریشههای یک پدیده اجتماعی را در بستر تاریخ آن ردیابی کنند. موفقیت از آنِ کسانی است که از سطح مطالب عبور کرده و به عمق مفاهیم میروند، آنها را میفهمند و به زیبایی به کار میبندند. این مسیر هرچند سخت، اما بسیار لذتبخش و سازنده است و پایهای محکم برای موفقیت در هر رشتهی دانشگاهی و حرفهای در آینده خواهد بود.